„ПРИЯТНОСТРАШНО“

Мдаааммммм…

Имах намерението да не превръщам това място в това, в което ще го превърна ей сега, но нещата си се случват и няма смисъл да се опитвам да им преча. В петък присъствах на генерална репетиция, бях леко скептична, малко притеснена и доста любопитна. А е трябвало да се страхувам. Трябваше да ме е страх от… себе си, от „бялото“, което завзема всичко и може да е много красиво, ако не ме плаши. Но ме плаши.

Откриването на собствените ми несъвършенства, заблуди, убийството на мечтите ми ме доведе до тихо вцепенение.  Което, от своя страна, ме превърна в зрител на живота си. „Приятнострашно“ беше моят живот, имах правото да седя и да гледам, да се вълнувам, да плача, но нямах правото да искам да променя каквото и да е.  Зловеща препратка към реалността на собственото ми безсилие. Не, не е безсилие, безхаберие е думичката, която повече подхожда на усещането ми.

Както и да е, тази пиеса ме раздруса здраво за раменете, направи така, че да се видя отстрани, бръкна дълбоко в закърнялостта на душата ми и ме направи по-добър човек, мисля.

Гледах я отново в събота, подозирайки, че вчера нещо съм била в кофти кондиция.

Гледах я и в неделя, поздравявайки с нея живота си…

И тя продължаваше да рови и да рови, някъде дълбоко в мен, и да не ми позволява да се чувствам удобно. Накара ме мазохистично да разчопля и аз, да потърся красотата в себе си, в живота си, да си се ядосам, че забравям да подхранвам важните неща, да се замисля кое е наистина важно.  

Сега се чувствам чувстваща. Ама то е толкова силно, като когато бях дете. И се чудя как съм позволила битовизма да умъртви тези емоции, как съм живяла без тях… А Яна Борисова, през това време си е писала текста с твърдото намерение да ми зашлеви плесница, да ме накара да стана по-добър човек. Галин и Андрей са измисляли пъклени планове как да изтръгнат останалия смисъл от душите ни. А ние, горките, сме си живели в пещерата и не ни е хрумвало да погледнем светлината.

Благодаря ви!

Публикувано на Разни си неща и тагнато. Запазване в отметки на връзката.

7 Responses to „ПРИЯТНОСТРАШНО“

  1. Maximilian каза:

    (:
    В кой театър е?

  2. uleule каза:

    Ехее, Макс 🙂
    В 199, звънни когато си в София.

    • Maximilian каза:

      Ами, да! През януари може да направиш 4ти дубъл с мен. А 199 плащат много малко на служителите си. Тъй.

  3. patladjan каза:

    🙂

  4. uleule каза:

    Макс, Министерство на културата определя заплатите на бюджетните театри. Не е вътрешна политика…

  5. Арте каза:

    В събота гледах представлението.Поклон
    Поклон пред автора и целия екип.Понеже не съм от хората който могат пишейки да изказват чувствата и състоянието си,ще кажа само :

    Излизайки от театъра дори не съм разбрал че навън вали,че няма звезди.Понесох се по тъмните улички и тресех стената в която да удрям главата си толкова колкото е необходимо.Обеден съм че няма човек който да не е видял себе си на сцената.Който да не е усетил жестокото стискане за гърлото.Който смеейки се не е заплакал.
    Това е ПРИЯТНОСТРАШНО

    Благодаря на всички който за пореден път доказаха че Театър има,и то какъв!

  6. raew каза:

    Егати превземките дето сте

Вашият коментар

